Digital Summit – další Kiršovina, ruce pryč!

Prodej a propagace akce Digital Summit ještě ani pořádně nezačala a na netu se strhla diskuse iniciována skupinkou, která od její návštěvy odrazuje. Podíváme se na mýty a argumenty s tím spojené.

Jsi majitel malé nebo střední firmy? Drobný živnostník? Chceš vědět, jak se propagovat na internetu? Vědět, jak vytvořit expertní značku? Jaké nástroje k tomu použít? Jak vše změřit? Chceš vědět, co máš chtít po člověku, který ti s marketingem pomáhá? Reklamní agentuře? Chceš znát, jaké budou trendy v příštím roce v marketingu na internetu? Tak právě pro tebe je tahle akce.

Ano, je to tak. Digital Summit je na webu a sociálních sítích mylně srovnáván s nedávno proběhlou akci Marketing Festival. Tato akce byla ale určena pro marketéry, pro specialisty, kteří své know-how pak budou aplikovat na své zákazníky. Cílová skupina pro Digital Summit jsou, milí marketéři, právě vaši zákazníci. Majitelé malých a středních firem, podnikatelé.

Další často propíranou a nepochopenou záležitostí je cena akce. Převedu “marketovštinu” prodejní stránky do běžného jazyka. Cena základní vstupenky (Basic) je bez DPH 3990 korun, za vstup 1+1 zdarma (akce 1+1 platí do konce roku). Takže pokud vezmeš na akci kamaráda, je to pro každého 2420 s DPH. Opravdu je to moc za akci, na které je 11 řečníků?

Co tedy ten doplatek 6000 Kč? Z textu není nikde pochyb o jeho dobrovolnosti. Věřím, že hodnota semináře pro toho, kdo informace uvede do praxe, bude mnohem vyšší. Důležité je opravdu je do praxe uvést. Proto „pokud vám informace za 60 dní vydělaly 20 000…“. Nikomu za 2 měsíce nepřijde faktura na dalších 6000 Kč. Pokud si po semináři řeknu „to byla super akce“ a nic z toho neuvedu v život, tak nebude žádná změna v růstu mého podnikání a celá akce neměla smysl.

Další Kiršovina… Od těch vymývačů mozků Davida Kirše nic nebrat. Dotazy zákazníků „Bude na Digital Summitu něco jiného, než David učí ve svých programech?“.

Toto není akce jenom Davida Kirše. Mladá Fronta a E15 požádali Davida o spolupráci na akci pro podnikatele. Jenom 5 z 11 řečníků je z „lidí kolem Davida“ a každý je uznávaným specialistou na daný obor. Nebo snad Mário Rožeňský neví nic o affiliate marketingu? Martin Kalina byl dříve šéfem PPC oddělení H1. S Davidem jej spojuje pouze spolupráce na jeho kampaních a takto bych mohl pokračovat. Ostatní řečníci jsou specialisté na svůj daný obor a své know-how budou srozumitelnou a praktickou formou předávat cílové skupině – podnikatelům. David sám tam bude mít jenom svou část a ano, taky může zaznít něco, co z jeho programů znáte. Zbylých 10 řečníků má svá vlastní témata. Úvodní video hovoří za vše:

Ano, David měl tuto akci v plánu už dlouho, jak říká ve videu, sám za sebe. Jeho vize byla mít 11 expertů na marketing z ČR případně ze světa na jednom místě a jejich know-how předat široké veřejnosti. Původní forma byla online. „Náhoda“ (poptávka MF) celou záležitost urychlila, přenesla ze světa online do offline a podpořila.

Čím je akce prospěšná?

Podnikatelé se dozví nové trendy marketingu na internetu. Nenechají se tedy oblbnout marketingovými agenturami a inzeráty na webu. Nebudou si kupovat „pozice ve vyhledávačích“, kupovat databáze kontaktů, na které budou posílat spam a dělat podobně zoufalé kroky, které je připraví o peníze, případně o jméno. Budou znát další možnosti propagace svých výrobků, služby, myšlenky, než na které byli dosud zvyklí (letáky, billboardy, inzeráty, stránka, která je pouze internetovou vizitkou). Budou vědět, co od marketingového specialisty či agentury poptávat.

Proč na ní budu já sám?

Abych věděl, co po mě budou mí zákazníci poptávat. 

Vzkaz pro ty, co budou chtít plivat své jedovaté sliny na mou osobu, za „PR článek na Davidovu akci“. Ano, jsem v týmu Davida Kirše. S kolegy teď budujeme divizi vzdělávání, která bude předávat know-how a učit podnikatele pracovat s našimi aplikacemi.

Neznamená to ale, že nemám nárok na svůj názor. Že jej musím ve všem následovat a každá aktivita, kterou David udělá, že je pro mě modlou. Tento článek píšu proto, že mám pocit, že řada lidí buď nečte nebo nepochopila stránky Digital Summitu. Chápu. Ta marketovština je těžký jazyk. Zvláště, když se čte skrz brýle zaslepenosti a zášti vůči Davidově osobě.

Těším se proto na podnikatele, kteří jsou otevřeni novým myšlenkám na setkání na akci. Taky na všechny řečníky, protože i já si tady rozšířím obzory.

Petr Popek

Petr Popek

Petr Popek
Trenér, kouč, motivátor, marketingový specialista. Jeho snem a posláním je měnit lidem životy. "Žij svůj sen" je čím se sám řídí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.