Digital Summit a já

Před nedávnem skončila akce pro začínající podnikatele, malé a střední firmy s názvem Digital Summit. Jak jsem na ní figuroval já a co mi přinesla?

Má účast na Digital Summitu, o kterém jsem psal už zde, měla pro mě tři roviny. Pořadatelskou, protože jsem tam nebyl jako účastník, ale jako člen týmu Firmy 2.0. Druhou rovinou bylo pro mě setkání se zákazníky a lidmi, které jsem znal pouze z online světa. Davidova velkorysost vykouzlila ještě rovinu třetí, a sice možnost si pozvat na akci své přátele. Využil jsem ji pro své kolegy, kteří sice Davida znají, ale pouze zprostředkovaně.

David Kirš - Digital Summit

David Kirš, foto Jakub Trnčák

Během příprav jsme jako tým pořadatelů dostali přidělená místa své působnosti a úkoly. Já dostal spolu s kolegyněmi na starost VIP registrace a na přestávky zvát účastníky k předávání video referencí. Díky těmto činnostem jsem z vlastních přednášek kolegů viděl asi 3 a to ještě jenom částečně. Davida, Martina Mikláše a kousek Jirky Svobody. O tom, jak se mi líbili řečníci a zda předali očekávanou hodnotu, se ode mne asi moc nedozvíte. E-book, který byl rozdáván na konci ale dával znát, že si účastníci informace odnášeli nejen v hlavách, na papíře, v diktafonech, ale i v hutné příručce s jednotlivými tématy.

VIP tým Míša, Petr a Zlata

O to víc času jsem trávil s účastníky. Jsem rád, že jsem mohl živě potkat ty, které sleduji pouze na internetu. Některé poprvé. Samuela Horneka, Kamila Novotného, Petra Ozogána, Pavla Hrdličku, Tomáše Lukáše, Tomáše Andrlíka, Michala Botka, Elišku Maco, Michala Kyselicu,  a další. Doporučuji všem si s někým, jehož blogy, videa FB stránky… sledujete sednout živě a pokecat. Krásně se tím dokreslí váš obraz jejich osobnosti.

Udělat si úsudek jenom na základě toho co publikují je kolikrát zavádějící. Zvláště videa jsou past. Nevím, kdo z vás zkoušel natočit video, ve kterém chtěl předat to nejlepší ze sebe tak, aby to lidé přijali tak jak to říkáte. Když jsem se koukal sám na sebe, říkal jsem si „To je kdo a o čem to proboha mluví?“. Projev ve videu je často strojený, působí neupřímně, kostrbatě (proto se mu taky budeme věnovat na dalším setkání SmartCommunity). Byl jsem proto rád, že jsem si mohl s řadou z nich popovídat. Zjistil jsem, že jsou čistější, než se zdá. S řadou z nich jsem probral jejich vize, plány do budoucna nebo jejich příběh. Nebýt Digital Summitu, bylo by to těžší.

Díky tomu, že byla spousta známých na jednom místě, jsem mohl uplatnit i svou roli spojovatele. Seznamovat účastníky mezi sebou podle toho, co sami zrovna řešili (paní, co potřebovala vytvořit web s někým, kdo tvoří weby…). Tahle činnost mě vždy obrovsky baví proto, že díky tomu můžu pomoci jednoduchou a rychlou cestou velkému množství lidí vyřešit něco, co je třeba dlouho trápí.

Tomáš Lukáš a Michal Kyselica

Co mi udělalo největší radost, byla zpětná vazba kolegů, které jsem na akci pozval. Někteří byli k naší práci skeptičtí nebo se jim nelíbila forma, jakou se David prezentuje. O to příjemnější bylo slyšet, že pro cílovou skupinu (podnikatele) měla akce význam. A to i z úst přítomných marketérů. Ať už tím, že se dozvěděli nové trendy, které mohou začít používat, tak i tím, že nebudou konečně po marketérech poptávat hlouposti (registrace do katalogů, zaplatit si za „první místo ve vyhledávači“ atd.).

David se ve své části zmínil, že obsahový marketing je běh na dlouhou trať, která po dobu podnikání vlastně nikdy nekončí. Naopak. Pokud opanujete jednu část (například blogování), můžete pak přidat další (video, sociální sítě, affiliate…).

Řečníci Digital Summitu

Velký význam byl kromě online marketingu věnován offline setkávání (například networkingu). Kdo sledujete mou činnost už déle, víte, že offline aktivity miluji. Proto jsem taky vytvořil SmartCommunity a její pravidelná měsíční setkávání. Příští měsíc se můžete těšit na video marketing, v březnu na marketing na sociálních sítích. Koncem března plánuji velkou dvoudenní akci s názvem „SmartCommunity Extra“ s více než deseti hosty. Její téma bude „Cesta podnikatele – restart?

Hosté budou nejen z řad marketingových specialistů, ale i lidí z osobního rozvoje. Jak už Madla Čevelová krásně řekla „Podnikání je osobní rozvoj“. Sám jsem zjistil, na sobě a svém okolí, že jedno bez druhého prostě nejde. Pokud nezměním svou mysl, své postoje a přesvědčení, můžu mít sebe lepší podnikatelský záměr a ve spoustě případů se prostě nehnu z místa.

Jak to souvisí s Digital Summitem? Právě na něm jsem řadu z hostů požádal o účast.

Shrnuto a podtrženo: Nové známosti, utužená přátelství (hlavně s týmem), nové obchodní příležitosti, pomohl jsem několika lidem (mrzí mě, že jsem nestihl všem, co mě oslovili). Potvrzení hosté na novou akci. Z referencí, které jsem pomáhal natáčet, jsem slyšel chválu a zajímavé AHA momenty. Za mě skvěle strávený den.

Jak viděli akci mí kolegové? Stáňa Mrázková, Mário Roženský už napsali něco málo do svých blogů. Petr Ozogán svůj článek ještě vyšperkoval o další články, které píší o této akci.

Co vy? Byli jste na akci? Jak se vám líbila?

Petr Popek

Petr Popek

Petr Popek
Trenér, kouč, motivátor, marketingový specialista. Jeho snem a posláním je měnit lidem životy. "Žij svůj sen" je čím se sám řídí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.