Jak pracovat efektivně na pravé straně?

Čas pro sebe, svoboda, nezávislost, seberealizace, peníze. To je to, co by ti mi měl pobyt na život na “Pravé straně” přinést. Co je to vlastně pravá strana a jak na to?

S pojmem “Pravá strana” nebo jsem se setkal poprvé na lodi, když Jirka Mazur nadšeně popisoval svůj seminář pro podnikatele. Ne neznamená to být politicky pravostranně orientován. Vychází to u Kiyosakiho (o jedné z jeho knih jsem psal například zde) a jeho Cashflow kvadrantu. Nalevo jsou lidé, kteří vyměňují svůj čas za peníze při větší či menší míře volnosti (zaměstnanci, živnostníci), napravo jsou podnikatelé a investoři.

Cesta na pravou stranu

Levá VS pravá strana

Spousta živnostníků mylně zaměňuje živnost (zvláště tzv. freelanceři) s podnikáním. Hlavní rozdíl mezi živností a podnikáním z mého pohledu je, že když podnikám (mám například firmu) můžu ze svého podnikání jako osoba vystoupit (za jistých podmínek) a firma jede dál.

Dlouhá léta jsem si sám lhal do kapsy, že přeci podnikám (mám živnostenský list od roku 2004). Jediné, co jsem dělal byla výměna mého času/know-how za peníze/provizi.

Začátky mého podnikání byly až během minulého roku se vznikem startupu BeSTAR group. Od svých mentorů jsem se postupně učil, jak si nacenit produkty, vybrat lidi pro spolupráci, jak nastavit strategii ve firmě. Všechny informace jsem sice vstřebal, aplikoval ale jenom na půl. I přesto, že jsem převážnou část své práce mohl delegovat na lidi, kteří mají v dané oblasti (věnuji se online marketingu, takže například video, střih, tvorba stránek…) učil jsem se všechno sám a sám se snažil většinu zákazníků obsloužit.

Stal jsem se nejvytíženějším zaměstnancem ve své vlastní firmě. Učil jsem se tvorbě obsahu na stránkách, abych v tom mohl pomáhat klientům. Strategii ve videích. Co a jak na FB a sociálních sítích. Do toho jsem vedl tým, dirigoval kampaně. Dělal administrativu a samozřejmě (což mělo být jedinou prací) staral se o PR firmy a přiváděl zákazníky.

I přesto, že jsem věděl (a samozřejmě při koučování i učil ostatní), že takto ne, nevěděl jsem, co ze svých činností pustit a hlavně, kdo by to tedy měl dělat. “Kdyby tak byl v mém okolí někdo, s kým bych si o těch věcech mohl povídat a ukázal mi, jak to dělá on” říkal jsem si. “Náhodou” se takový člověk našel a ne jeden. Na lodi mi kolegové z infopodnikání předávali své zkušenosti z kampaní – konečně v tom nejsem sám!

Největším bonusem byl ale Jirka Mazur. Svým vyprávěním o životě na pravé straně mi učaroval. Spousta volného času na rodinu a přátele, dovolené, spousta peněz, sebereailzace. Tak prý má vypadat život na pravé straně. Rozuměj, ten podnikatelský.

Hmmm, jak na to? Vyprávěl o semináři, na který už pár kolegů pozval. Tam se prý všechno dozvím. Myšlenka se mi líbila. Jeho webinář mě nakopl ještě více.

webinář -Tajemství z pravé strany

Jeho opakování bude 18.6. ve 20.00. Můžeš se ho zúčastnit i ty a dozvědět se sám více informací.

Registrace je zde>>

 

Na den semináře jsem byl pozvaný hned na 3 akce. Volil jsem mezi zábavou a novou, neznámou cestou. Zvolil jsem seminář spojený s workshopem a následnou VIP networkingovou párty. Šel jsem do toho a udělal jsem moc dobře.

Celý den strávený se super lidmi, obrovské množství konkrétních tipů pro zefektivnění podnikání. Při některých informacích jsem si připadal, jako že žiju v úplně jiném světě a mé představy o podnikaní, proti realitě řady podnikatelů na akci byly značně zkreslené.

Nejvíc bylo “13 tajemství cesty na pravou stranu” a cvičení, které jsme dostali za domácí úkol vypracovat pokud možno ihned, abychom zefektivnili své podnikání a zrychlili proces vedoucí ke kýženému výsledku (volný čas, svoboda, peníze).

Jakých je 13 tajemství cesty na pravou stranu?

První tajemství – čas je základ všeho

Času mají všichni stejně. Jakto, že jsou někteří bohatí a úspěšní a jiní, kolikrát se stejnými znalostmi a ve stejném oboru to tak nemají? Důležité je to, čemu čas věnují. Jsou to činnosti, které vedou k zefektivnění podnikání? Přivádějí ti nové zakázky? Vydělávají ti peníze nebo děláš práci pro práci?

Druhé tajemství – kam směřuje pozornost, tam to roste

Zaměření, fokus, koncentrace. Dokážeš s maximální koncentrací dělat jednu věc, která zlepší tvé podnikání? Přivede dalšího zákazníka? Vede k cíli? Nejsi často rozptylován emaily, telefonáty, FB, kolegy v kanceláři? Zaměřuješ s na ty správné věci? Opravdu musíš zodpovědět všechny emaily zrovna ty?

Třetí tajemství – leverage & pákový efekt

Páka=za málo usilí, hodně výsledků. V online marketingu je krásnou pákou třeba affiliate. Tvůj přítel má databázi se stejnou cílovou skupinou, jako je tvůj produkt. Domluvíš si s ním že mu dáš provizi, kterou dostane za přivedeného zákazníka, když tvůj produkt databázi nabídne. Nebo ještě lépe – uděláš s ním webinář, kde tvůj produkt prezentujete společně.

Další možnosti jsou vzdělávání a informace.

Máš ty správné informace z tvého oboru, které vedou ke zlepšení tvé služby? Jsou marketingové techniky, které používáš opravdu efektivní a příslušné dnešní době? Pokud máš zaměstnance, jsou ti správní lidé na správných místech?

Čtvrté tajemství – pravidlo 80/20

Paretovo pravidlo kolikrát odporuje intuici. Je to podobně pragmatická věc, jako třeba gravitace. Prostě tady je. Nauč se s tím pracovat.

Jak jej využít v podnikání?

20% zákazníků přinese 80% financí do tvého podnikání. Kteří to jsou? Víš o nich? Mají tvou maximální péči? 20% tvých výrobků/služeb přinese 80% výdělku. Které to jsou?

Má cenu držet ty zbylé? 80% nákladů ve firmě tvoří méně než 20% tvých nákladových položek v účetnictví. Netečou ti peníze někde do kanálu? Opravdu využíváš naplno všechny služby/pojištění/zaměstnance/prostory, které platíš?

Páté tajemství – strategické myšlení a vzdělávání

“Strategicky myslet bez vzdělávání NELZE”

Jiří Mazur

Vše v podnikání je třeba dělat s přesným záměrem. Buď vím, jak to udělat, nebo ztratím spoustu  času a peněz tím, že se budu pokoušet najít ten správný postup nebo vezmu strategii či postup někoho, kdo má výsledky a aplikuji na sebe/podnikání.

Spousta mých přátel říká, že je třeba se učit od těch nejlepších. Jak je poznat, když řada lidí říká taková moudra a všechny informace vypadají přesvědčivě? To, co říkají opravdu dělají a jejich jsou v tom úspěšní. Proto jsem hrdý na svůj tým, se kterým děláme infoprodukty a pomám zákazníkům aplikovat infopodnikání do jejich oboru. Každý z nich má svůj infoprodukt, který se prodává. Každý si to, co předává zákazníkovi zkusil sobě.

Umíš strategicky plánovat? Víš, od koho se naučit si správně organizovat čas? Máš toho správného poradce v oblasti daní? Máš strategii pro svou komunikaci na sociálních sítích? Pro email marketing? Pro efektivnější růst tvé firmy?

VIP siťování

Šesté tajemství –  VIP síťování na Pravé straně

Že jsou vztahy důležité vím dlouho. Většinou jsem nejlepší zakázky měl, když si na mě vzpomněl přítel, kolega, známý. Čím víc lidí mě zná a ví o mé práci, tím více mám doporučení.

Komunita, vztahy, síťování byl jeden z důvodů mých vlastních networkinogové/vězdělávacích akcí v rámci Firmy 2.0, Smart Community. Infopodnikatelé, zájemci o infopodnikání, online marketing se mohli setkávat na jednom místě, předávat si zkušenosti, znalosti, informace. Spojovat se, podporovat se.

Víš o nějakých networkingových akcích ve tvém okolí, kam chodí lidé z tvého oboru? Spojuješ se s jinými podnikateli? Předáváte si know-how, strategie? Máš svého podnikatelského mentora? Potkáváš se s lidmi, kterými na úrovni, na které bys chtěl být ty sám v budoucnu?

Sedmé tajemství  – Totální koncentrace

Kam zaměřuješ pozornost, tam to roste. Určitě znáš ve svém okolí spoustu lidí, kteří sedí jedním zadkem na více židlích. Já jsem byl taky jedním z nich. Věnoval jsem se infomarketingu, pořádal jsem živé akce pro podnikatele (Cesta podnikatele), masíroval jsem, asistoval na kurzech. Všechno mi přinášelo peníze, všechno mě bavilo a naplňovalo. Nic z toho jsem ale nedělal naplno.

Dlouho mi trvalo, než jsem pustil své oblíbené masáže (i přes stovky kladných ohlasů a desítky referencí a stálé klienty). Ještě teď vím, že na některé oblasti podnikání bych se měl zaměřit ještě více.

Jistě znáš ve svém okolí spoustu “lovců příležitostí”. Tenhle MLM je úplně super, teď frčí ten online marketing – budu to dělat. Investice do zlata, burza, všechno musím zkusit, protože to všechno nese peníze.

Ano, můžeš všechno zkusit. Jen to dělej jedno po druhém a jakmile ti jedno fuguje a buď to máš nastavené na automat nebo to můžeš delegovat, tak se věnuj další činnosti. I já se to musel naučit.

Akce "Život na pravé straně"

Akce „Život na pravé straně“

Osmé tajemství – totální marketing

Tím, že se v marketingu pohybuji nějakou dobu a dělal jsem jej pro Firmu 2.0 jsem se naučil marketingově myslet. Co to znamená? Předem jsem uvažoval, co bude mít za přínos pro mě (společnost, kterou zastupuji) účast na té které akci, konferenci. Jak to můžu dále prodat (články, fotky z akce, videa). Jak z každého setkání vytěžit (se známou osobností, někým, kdo je dál, ale i se zákazníkem).

Každou významnější aktivitu jsem dokumentoval (stačí si prohlédnout mé fotky na FB z minulosti), psal o nich články. Občas jsem opravdu uvažoval ve FB postech, když jsem něco dělal :D.

Stejně tak pokud byla nějaká příležitost někde vystoupit, prezentovat své know-how, službu, tým, aktuální projekt, využil jsem toho. Ať už na veletrzích, networkingových akcích či konferencích. Jakmile někdo poptával ve po Firmě 2.0 článek na blog, rozhovor – šel jsem do toho. Díky tomu jsem se objevil na blozích zajímavých blozích, například na lupě, u řady podnikatelů, v časopisech, nedávno dokonce v televizi.

Co je důležité na totálním marketingu? Pravdivost, upřímnost, autenticita.

Deváté tajemství – Digitální podnikání v digitální době

Je to tak. Je doba, které vládne internet, mobilní technologie. Řada lidí se “socializuje” na sociálních sítích. Pro prodej a promo produktů či služeb se používají videa, webináře, email marketing. Čím dál více podnikatelských aktivit se přesouvá do komunitních skupina na FB. LinkedIn ti pomůže najít potenciální zaměstnance, partnery… Využíváš naplno jejich potenciálu?

Já sám jsem online marketér a musel jsem si přiznat, že poslední dobou dělám věci na půl plynu nebo své know-how využívám spíš pro někoho jiného než pro sebe.

Komunikace na internetu je rychlejší, efektivnější a levnější než kterýkoliv jiný kanál. Navíc je plně měřitelná. Proč toho nevyužít?

Desáté tajemství cesty na pravou stranu – používání avatarů

Co že je to avatar? V tomto případě jim je právnická osoba, kterou pro své podnikání používáš. Ať už je to české s.r.o. či as nebo některá ze zahraničních společností (Ltd. LLC, GMBH).

Díky avatarům si nejem můžeš ochránit svůj majetek, ale i snížit náklady. Ochránít sebe a své stávající podnikání při spouštění start-upů, rizik nového podnikání.

Díky této části semináře jsem si uvědomil, jaký je to vlastně hazard podnikat jako OSVČ na živnostenský list.

Navíc jsem se že administrativu kolem své nové firmy můžu úplně v klidu za mírný poplatek předat jiné firmě. Například této (http://firmabezstarosti.cz/).

Jedenácté tajemství – Ziskové a bezpečné podnikání

Kombinací různých typů avatarů můžeš legálně maximalizovat své zisky a snížit odvody na miminim.

“Zaměstnanec odvádí až 60% svých příjmů státu, podnikatel tolik, kolik si zaslouží”

Jiří Mazur

Legální daňové optimalizace, správa aktiv, majetku a jejich ochrana. Využívání potenciálů jiných lidí pro správu peněz, marketing, daně, právo… To vše povede k větší efektivitě tvého podnikání. Sám se koukám, co z toho mám. Hmmm. Píšu sice se zákazníky smlouvy, jak už jsem zjistil, úplně neprůstřelné nejsou. Daňová optimalizace? Tohle byl zatím jenom sen.

Dvanácté tajemství – cesta na pravou stranu.

Tady jsem si nebyl jistý, co se tím vlastně myslí. Nemyslet jako už je mi to čím dal jasnější z komunikace s jinými podnikateli. Jednoduše myslí “pravě”. Tedy v tom, jak své podnikání zdokonalit, jak využít děr na trhu, poptávek svých zákazníků po dalších službách. Podnikatelé žijí svým podnikáním. Mají lidi z pravé strany jako své partnery a jednají s nimi čestně a čistě.

Jirka Mazur a přátelé

Třinácté tajemství  – Osobní rozvoj na pravé straně

Jak využít svůj čas, peníze a potenciál efektivně a chytře. Součásti osobního rozvoje podnikatele je jak jeho vlastní vzdělávání tak i to, že se o své zkušenosti a know-how dělí s ostatními podnikateli. Sám jsem se učil kdysi na zkoušky na vysokou školu tím, že jsem potřebnou látkou učil spolužáky. Díky tomu jsem si sám ujasnil, jak to vlastně je a získal jsem od nich zpětnou vazbu, jak to chápou a vidí oni.

Stejně tak to dělám v podnikání. O svých projektech se bavím s lidmi z oboru, kteří dělají něco podobného. Otázkami, které mi kladou mi pomáhají si sám odpovědět na to, v čem má třeba projekt ještě mouchy. Zároveň mi kolikrát dají svou zpětnou vazbu a přidají své zkušenosti. Pozor, tady je důležité se opravdu bavit s těmi správnými lidmi. Člověk v zaměstnaneckém modu ti nemůže dát relevantní zpětnou vazbu protože 90% tvých slov buď nerozumí, nebo by to dělal jinak (popřípadě nijak) protože právě proto je zaměstnancem.

Tohle byl jenom zlomek toho, co mi přinesl seminář a workshop z pravé strany Jirky Mazura. Pokud chceš vědět více, zajímá tě taky mentoring skupiny lidí, kteří se v podnikání léta pohybují případně know-how poradců, kterých Jirka a jeho přátele využívají stačí se zaregistrovat na webinář, kde zjistíš více.

webinář -Tajemství z pravé strany

Webinář “Jak získat tajemství z pravé strany” proběhne 18.6 ve 20:00

Registrace je ZDE>>

Držím palce při tvém podnikání a při tvé vlastní cestě na pravou stranu! Pokud je to tvá cesta… Poděl se v komentářích i své zkušenosti s podnikáním.

Petr Popek

Trenér, kouč, motivátor, marketingový specialista. Jeho snem a posláním je měnit lidem životy. "Žij svůj sen" je čím se sám řídí.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *