Jde vyléčit nemoc myšlenkou?

Před několika dny mi moje kamarádka řekla příběh, který se může zdát neuvěřitelný. Povedlo se jí vyléčit si nádor pouhou myšlenkou. Rád se o něj s vámi podělím.

S Ivetou se známe více než 8 let a když je to potřeba, vzájemně se provázíme složitými životními situacemi, kdy si na ně dáváme jiný pohled a posouváme se kupředu. Jednou mi zavolala a vypadala docela vyděšeně. Sdělila mi, že byla na vyšetření a nejspíš má v podpaží nádor. Roste ji tam bulka už dva roky. Nedávala ji žádnou váhu. Teď se zvětšila více a je bolestivá. Doktorka ji doporučila chirurgické odstranění. Ona, že se ale nechce nechat řezat.

Řekl jsem jí, ať se jednoduše nechá vyšetřit jinou doktorkou, že to nebude tak horké a určitě se najde jiné řešení.

Asi po měsíci jsme se viděli a Iveta úplně rozzářená povídá, že bulka je pryč. Samozřejmě mě zajímalo, jak to ví a jak ji vyléčila.

Začala s tím, že byla u jiné lékařky, jak jsem ji poradil a ta ji poslala znovu na vyšetření, aby zjistily, co to vlastně je a rozhodly se o dalším postupu. Byla tedy znovu na ultrazvuku. Specialista bulku v podpaží hledal a nenašel. Říkala, že tam musí být, rostla přeci 2 roky a na vyšetření před měsícem ji našla lékařka velice rychle a velikost 17 mm není taky zrovna nejméně. Laboratorní technik tedy zkoumal místo celých 10 minut z různých poloh a nic nenalezl.

Ivet z toho byla celá nesvá, tak si šla pro zprávu z minulého měsíce, aby mu ukázala, že nekecá a že tam opravdu bulka byla.

Po vyšetření se jí ale vybavilo, že viděla u mě na FB video, kde zmizela bulka s nádorem, během léčebného rituálu do 3 minut.

Udělala si podobný rituál sama. Představovala si, jak bulka mizí a jak je místo vyléčené. Celé to netrvalo ani 5 minut, nikdy to pak neopakovala a nedávala tomu potom ani žádnou extra váhu.

Je možné, že jí tento krátký rituál pomohl vyléčit bulku o velikosti 17 mm, která rostla 2 roky?

V samotném videu vidíte, že ano.

Jak je to s nemocí v běžném životě?

Nemoc většinou přichází v době, kdy je tělo vyčerpané a potřebuje odpočinout. Stejně tak nehody nám ukazují, že se potřebujeme zastavit nebo zpomalit. Kolikrát až vážná nehoda nás donutí přemýšlet nad svým životem z jiné perspektivy. Dají nám prostor pro přemýšlení, zhodnocení svého dosavadního života. Za spoustu nemocí může i stres a kolikrát si je vědomě či podvědomě přivoláváme.

Bude se psát písemka, ze které mám velké obavy? Když jsem nemocný, tak přeci nikam nemusím. Šup, a druhé ráno se budím s horečkou. Stejně tělo může reagovat na jakékoliv jiné výzvy či stresující události. Duševní příčiny nemocí jsou popsány v článcích na empatii nebo přehledně v tabulce z knihy Luise L. Hay.

Překvapuje mě, jakým způsobem lidé začlenili nemoc do svého života jako úplnou samozřejmost a programují si i její průběh. Nedávno jsem slyšel jednu známou říkat. To je úplně jasné, začne to jako lehké škrábání v krku, pak pálení na prsou, horečka a týden proležený v posteli. Krásně samo-naplňující se přesvědčení. Jakmile mě něco škrábe v krku, tak to musí končit takhle. Co takhle si říci: „Začalo mě škrábat v krku, tělo si chce trochu odpočinout, dám mu trochu prostoru. Lehnu si, budu relaxovat a zítra jsem fit.“ Myslíte si, že to bude fungovat? Bude. Vyzkoušeno.

Nemocím mohu předcházet i jinými způsoby:

Vyvážená strava, nepřejídání se

Hektický životní styl podporuje nepravidelné stravování ve fast foodech nebo nákup „rychlovek“, jako jsou pizza, bagety atd. Moc dobře si pamatuji své trenérské období v Kika. Bagety, těžká jídla, nedostatek ovoce a zeleniny hned bylo 10 kg nahoře. Je alespoň třetina vašeho jídla denně ovoce či zelenina? Stejně tak je dobré omezit cukry v jakékoliv formě, hlavně sladké nápoje.

Dobrý pitný režim

Že byste měli vypít minimálně 2-3 litry vody denně, určitě neslyšíte prvně (záleží na těle a zátěži). Ano, vody. Ne džusu, ne kávy, ne černého čaje. Stejně tak do pitného režimu nemůžeme započítávat alkohol. Více je v článku zde.

Dostatek pohybu

Že na pohyb nemáte čas? Stačí bohatě 20 minut denně. Procházka, párkrát si vyjít schody, zaskákat si. Těchto pár cviků vám protáhne celé tělo, netrvají dlouho a zvládnete je kdekoliv. Já si pro cvičení prořídil aplikaci do mobilu. Obsahuje v sobě zásobník cviků. Stačí jenom vybrat, kterou část těla chci procvičit a jak dlouho, aplikace mi nabídne cvičení i s video ukázkami. Mezi aktivní pohyb řadím i tanec, kterému se intenzivně věnuji minimálně 2x-3x týdně. Jednoduché cviky pro inspiraci po vánočních nájezdech na ledničku a plné stoly:

Cvičením proti nemoci

Relax, aktivní odpočinek

Na školení Work with life balance jsem učil, že je potřeba sladit práci, volný čas, rodinu a zdraví do rovnováhy. Protože jakmile jedna z těchto částí je výrazně nevyrovnaná, skřípou potom všechny. Na podobné téma je i tento e-book. Řada lidí dokáže skloubit čas pro rodinu a pro práci. Méně už ale hledí na sebe. Svůj vlastní volný čas.

Relaxovat můžete jak aktivně, tak pasivně. Nemusíte si dopřávat dlouhé dovolené každou chvíli. Stačí umět vypnout. Trávit čas s knihou, svým koníčkem. Nebo třeba na masáži, v sauně, divadle, kině. Záleží na vašich preferencích či fantazii. Dopřejte si prostor být opravdu sami. Bez přátel, partnera. Jedině to vám dovolí opravdu vypnout. Můžete si v tomto čase třeba srovnat své priority, přání, cíle. Nebo jen tak sedět a koukat do prázdna. Čas pro sebe byste měli začlenit do svého denního režimu. Opět stačí pár desítek minut denně. Zastavit se a vypnout kolikrát pomůže podívat se na aktuálně řešené záležitosti z jiné perspektivy a kolikrát nají řešení snáz či efektivněji, než ve shonu.

Pozitivní myšlení

O tom jsem se zmínil už v rovnici štěstí. Pozitivní životní postoj dokáže jak nemocem předcházet, tak i uzdravovat. Je vědecky dokázáno, že pozitivní myšlení má vliv na DNA, která se rychleji regeneruje. Kromě zdraví si tím prohlubujeme své duševní a fyzické schopnosti. Berte proto život vždy z té lepší stránky, vyvarujte se negativním informacím, filmům, zprávám. Posilujte pozitivní faktory rovnice štěstívyvarujte se negativním. Pozitivním myšlením mohu nemoc v zárodku vyléčit, podobně jako kamarádka svou bulku. Stačí si představit kýžený stav.

Jak vy předcházíte svým nemocem? Jak posilujete své zdraví?

Petr Popek

Petr Popek

Petr Popek
Trenér, kouč, motivátor, marketingový specialista. Jeho snem a posláním je měnit lidem životy. "Žij svůj sen" je čím se sám řídí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.