Konečně e-shop, s vtipnýmy emailingy

E-shop Woox.cz s originálním outdoorovým oblečením má svůj osobitý styl v komunikaci už na stránkách. Je takovým vtipným rebelem. Podíváme se, co od něj chodí do emailových schránek zákazníkům.

Když mi přítelkyně četla email od Richarda Wooxe, myslel jsem si zprvu, že se jedná o další z vtipných řetězových emailů. Nechal jsem si ho  tedy přeposlat, abych se na něj podíval. Tady je a trochu si ho rozebereme.

Email marketing Woox

Odesílatelem je richard@woox.cz, což už samo o sobě je dobrý marketingový tah. Jak jsem si prošel stránky Woox.cz, tak Richard je (ať už je fiktivní nebo ne) tváří Wooxu. Nebo maskotem chcete-li.

Předmět “kdo to brzdí?” je originální a vede k otevření už jenom útokem na zvídavost čtenáře. “Co kdo brzdí?” řeknu si a jdu si email přečíst.

Styl komunikace je přátelský a v duchu ulítlosti celých stránek. Už jenom oslovením “Hola Stáňo” je to daleko osobnější, než většina “letáků”, které se objevují v emailových schránkách od velkých e-shopů (Mall.cz a další). Všimni si, že použili familierní “Stáňo”, místo pouhého pátého pádu “Stanislavo”.

Samotný text je stručný a vtipný. Upozorňuje nepřímo na 50% slevu. Vede k jednoduchému call to action na prolincích pod slovy klučičí a holčičí, vedoucích právě na pánské či dámské šortky. V takto krátkém emailingu dle mého stačí jedno call-to-action. Emailing je krásně čitelný i bez obrázků. Obrázky po načtení vedou na konkrétní modely šortek.

V dolní části je upozornění na benefity plynoucí z provizního (affiliate) systému a tip pro práci s ním.

Patička místo standartního “Toto je dle zákona obchodní sdělení” obsahuje “Tento newsletter dostáváš”, což je dle mého v pohodě. Nejsem ale právník, který měl kompetenci to posuzovat. Vedle linku pro odhlášení je i varování, že když se odhlásíš, tvůj provizní systém přestává fungovat. Něco podobného jsem viděl i v jiných kampaních v minulosti. “Odhlášením, které můžete učinit zde kliknutím na “odhlásit” se zbavujete možnosti získat další zajímavé tipy a dárky v emailech posílané” například.

Takovýmto osobním stylem psané kampaně jsou daleko účinnější, než emaily na šablonách s nadmírou grafiky. Čtenář má pocit, že se jedná vlastně o přátelskou komunikaci mezi ním a v tomto případě “Richardem”.

Co si můžeš vzít z této kampaně pro sebe?

  1.  Podívej se na své emailingy, za koho píšeš. Je to osoba nebo firma? Pokud je to osoba (byť fiktivní) máš u čtenáře plusové body
  2. Je tvůj předmět dostatečně originální a vede k otevření? Nezasekl ses na “Novinky červen, Newsletter červen nebo Letní sleva 50%”? I když ten poslední by mohl mít ještě šanci na úspěch
  3. Jsou tvé emailingy osobní? Používáš personalizovaný předmět? Personalizované oslovení?
  4. Máš správně definovaného zákazníka a styl, jakým s ním povedeš komunikaci? Jsi v tom homogenní na stránkách i v emailu?
  5. Je cíl z tvých kampaní dosažitelný i bez načtení obrázků? Vedeš zákazníka za jediným jasným cílem? Netříštíš v kampaních jeho pozornost velkým výběrem?

Zhodnoť si tvé poslední kampaně a pokud sis v otázkách odpověděl záporně, přemýšlej, jak to můžeš změnit.

Pokud ti vrtá hlavou, jak na to a co dál bys mohl ve svých kampaních zlepšit, přihlas se na tréning “Email Marketing Prakticky” Prozradím ti více a naučím tě, jak vše uvést do praxe v konkrétním email-marketingovém nástroji.

Petr Popek

Petr Popek

Petr Popek
Trenér, kouč, motivátor, marketingový specialista. Jeho snem a posláním je měnit lidem životy. "Žij svůj sen" je čím se sám řídí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *